https://fixture.ir/templates/jm_iliya/images/logo-loading.png

قانون اول تلرانس هندسی

در مواقعی که شفت و سوراخ عملکرد مونتاژی داشته باشند میبایست تلرانس راستی را صفر در حالت ماکزیمم متریال قرار داد

در مواقعی که شفت و سوراخ عملکرد مونتاژی داشته باشند میبایست تلرانس راستی را صفر در حالت ماکزیمم متریال قرار داد همانطور که در شکل فوق مشاهد میگردد شفت در حالت ماکزیمم متریال قطر 20 و سوراخ نیز در حالت ماکزیمم متریال قطر 20 را خواهد داشت و نیاز است که شفت و سوراخ مونتاژ شود در این حالت  اگر اندازه سوراخ 20 ساخته شده باشد هیچگونه انحرافی از قبیل خطای راستی ، خطای گردی و زبری سطحی نباید داشته باشد ولی اگر سوراخ را به اندازه 20.03 بسازیم میتواند به اندازه 0.03 خطای فرم راستی ، گردی و زبری سطح داشته باشد  و از طرفی شفت نیز در صورتیکه به قطر 20 ساخته شده باشد نیز هیچگونه انحراف فرمی نباید داشته باشد و اگر شفت به قطر 19.98 ساخته شود میتواد به اندازه 0.02 انحراف راستی و انحراف گردی و استوانه ای داشته باشد . 

سایتهای مرتبط

 

 

بالا

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده