https://fixture.ir/templates/jm_iliya/images/logo-loading.png

تحلیل تلرانس ابعادی

افزایش رقابت در صنعت منجر به اتخاذ برنامه های کاهش هزینه در ساخت ، طراحی و مونتاژ محصولات می شود. محصولات فعلی سیستم های پیچیده ای هستند که اغلب از چندین مجموعه و زیر مجموعه ساخته شده اند و شامل هندسه های پیچیده قطعات هستند. طیف گسترده ای از نیازهای مختلف باید در مراحل طراحی و تولید برآورده شود تا این محصولات بتوانند نیازهای عملکردی مورد نظر را برآورده کنند. الگوی مهندسی همزمان رویکردی را اجرا می کند که فعالیت های برنامه ریزی فرآیند تولید و تولید محصول به طور موازی در محیط های بسیار ارتباطی و مشارکتی با هدف کاهش زمان های دوباره کاری و دور انداختن انجام شود.

اهمیت ارزیابی اثرات تلرانس قطعه بر روی محصولات مونتاژ به طور فزاینده ای به عنوان یکی از استراتژیک ترین فعالیت هایی که با هدف اطمینان از کیفیت بالاتر تولید با هزینه های کمتر دنبال می شود ، تعریف شده است. در حقیقت ، گرچه نیاز به اختصاص تلرانس ابعادی و هندسی به اجزای مونتاژ به عنوان یک گام ضروری برای اطمینان از یک فرآیند تولید استاندارد و تضمین عملکرد صحیح مونتاژ به طور گسترده ای شناخته شده است ، مقادیر اختصاص داده شده به این تلرانسها و عملکرد محصول نهایی باید با جزئیات بیشتری بررسی شوند. همانطور که توسط نیاز طراح تعریف شده است ، محصولات مونتاژ شده برای برآوردن یک یا چند پیش شرط کاربردی ساخته می شوند. میزان رضایت هر یک از این پیش نیازهای عملکردی توسط محصول معمولاً به شدت با چند بعد کلیدی از خود مجموعه نهایی ارتباط دارد.

این ابعاد کلیدی را اغلب پارامترهای اصلی عملکردی یا ابعاد طراحی یا الزامات عملکردی می نامند که اصطلاحی است که در این فصل به کار خواهد رفت. الزامات عملکردی معمولاً حاصل جمع شدن هندسه ها و ابعاد چندین قسمت است. مقادیر تلرانس اختصاص داده شده به قطعات و زیر مجموعه ها در تعیین تنوع کلی نیازهای عملکردی و در نتیجه عملکرد محصول نهایی حیاتی میباشند. علاوه بر این ، هنگام تجزیه و تحلیل زنجیره قطعات متصل ، شناسایی آن تلرانسهایی که بیش از دیگر تلرانسها بر نتیجه نهایی تأثیر دارند ، مهم خواهد بود ، زیرا نشان داده شده است که اغلب قانون 70-30 اعمال می شود ، به این معنی که 30٪ از تلرانس های تعیین شده به اجزای سازنده 70٪ تغییر هندسی مونتاژ هستند.

متغیرهای مرتبط با ابعاد و هندسه اجزای مونتاژ ، با توجه به چرخه مونتاژ ، ترکیب می شوند و تنوع مرتبط با نیازهای عملکردی را ایجاد می کنند. توابع Stack up تلرانس مدلهای ریاضی هستند که هدف آنها گرفتن چنین ترکیباتی است. آنها این نام را دارند زیرا به عنوان توابعی طراحی شده اند که خروجی آنها دامنه تغییر یک نیاز عملکردی است و ورودی آنها تلرانسهای تعیین شده به اجزای مونتاژ است. به عبارت دیگر ، یک مسئله تجزیه و تحلیل تلرانس به معنی مدل سازی و تحلیل یک تلرانس است.

تابع Stack up  ( جمع کردن) ، به منظور تعیین مقدار اسمی و دامنه تلرانس یک نیاز کاربردی با شروع از مقادیر اسمی و دامنه های تلرانس به ابعاد مربوطه از اجزای مونتاژ. در یک سناریوی تجزیه و تحلیل تلرانس معمولی ، بسته به مسئله مورد مطالعه و نحوه مدل سازی آنالیز ، ممکن است لازم باشد توابع Stack up تلرانس طولی یا غیرطولی حل شوند. چرخه های مونتاژ جایگزین ممکن است در تجزیه و تحلیل در نظر گرفته شود تا یکی از ویژگی های مونتاژ مجاز را با حداکثر مقدار محدوده تلرانس اختصاص داده شده به اجزا مشخص کند. اهمیت تلرانس تأثیر پذیر به طور گسترده ای شناخته شده است.

اندازه نهایی محصول حاصل جمع  انحرافهای ابعادی و هندسی ناشی از فرایند تولید میباشد برای قطعات ماشینکاری انحراف ابعادی و هندسی ناشی از خطای ابزار براده برداری و دستگاه ماشینکاری میباشد و در فرایند ریختگری انحراف ابعادی و هندسی به انحراف ابعادی قالب و نحوه خنک کاری قطعه و غیره میباشد .

همانطور که اشاره گردید انحراف ابعادی و هندسی قطعه در اندازه عملکردی محصول تاثیر مستقیم دارد و تلرانس گذاری ابعادی و هندسی میبایست متناسب با عملکرد محصول میباشد . ارزان کردن قطعه تولیدی و پایین آوردن هزینه تولید نباید در کیفیت محصول نهایی اثر گذار باشد. لذا با توجه به عملکرد اندازه های ابعادی و هندسی تلرانس ابعادی و هندسی از قوانینی تبعیت میکند که علاوه بر ارزان کردن تولید محصول با کیفیتی نیز داشته باشیم .

در این فصل به تاثیر تلرانس های هندسی و ابعادی در تحلیل تلرانس پرداخته میشود . در زنجیره ابعادی مجموعه انحراف ابعادی و هندسی مورد بررسی قرار میگیرد و با استفاده از تلرانس های ابعادی و هندسی که در این کتاب به آن اشاره میگردد طراحان قطعه میتوانند تاثیر تلرانس های تعریف شده را در طراحی قطعه در نظر گرفته و تلرانس گذاری مطلوبی داشته باشند 

بهترین های سایت تخصصی فیکسچر

در این بخش با مجبوب ترین های سایت تخصصی فیکسچر و اعلام آمدگی سازندگان جهت همکاری با سایت تخصصی فیکسچر آشنا خواهید شد

 هزینه تبلیغات

شرح تبلیغ

ريال30,000,000 

ريال20,000,000  ريال25,000,000 ريال10,000,000 ريال5000,000 
نوع پیشرفته شخصی پیشرفته عادی عادی
زمان یکسال یکسال شش ماه سه ماه یک ماه
تبلیغات در صفحه اول بله بله بله بله بله
تبلیغات در صفحه مجموعه مرتبط بله بله بله بله بله
تبلیغات در همه صفحات بله بله
خرید سفارش دهید سفارش دهید سفارش دهید سفارش دهید سفارش دهید

سایتهای مرتبط تلرانسهای هندسی

 

 

بالا

اشکال یابی جوملا

جلسه

اطلاعات مشخصات

حافظه استفاده شده

پرس و جو پایگاه داده